Mas de Moteller, captació d’aigua

08/01/2017

Mas de Moteller, captació d’aigua

L’Ajuntament vol posar a disposició de la població la informació sobre els tràmits que s’han dut a terme sobre l’obra de captació d’aigua del mas de Moteller. L’obra de la captació d’aigua del mas de Moteller tenia previst estar completament acabada abans de fer la descontaminació del riu Ebre. No ha sigut així, i encara a dia d’avui no està acabat. El problema rau amb un conflicte intern entre dues empreses, Endesa i Acuamed (empresa pública estatal), del qual ens veiem perjudicats tots els veïns i veïnes del Pinell. El conflicte és jurídic ja que cap de les dues empreses que convenien es posen d’acord amb la cessió de línia.

L’ajuntament del Pinell creiem que és de vital importància acabar esta obra o poder abastir la població amb l’aigua del mas de Moteller. Per aquest motiu, i durant l’últim any, l’alcalde Marc i el regidor d’obres Ricard es van reunir amb el director d’operacions de Endesa de Terres de l’Ebre. A través d’aquest, les peticions de l’ajuntament s’han traspassat al director de Endesa de Catalunya del qual estem pendent de resposta.

Per altra part, també es va requerir al subdelegat del govern que efectues les gestions pertinents a fi d’aconseguir una entrevista amb el secretari d’estat del ministeri d’agricultura i de medi ambient, que és alhora el president d’Acuamed, a fi de desencallar la situació. A data d’avui encara no s’ha rebut resposta.

Seguirem treballant per solucionar la situació i anirem informant dels tràmits que vagin succeint.

​Ajuntament del Pinell de Brai