Novetats sobre el desconfinament - FASE 1 -

10/05/2020

Novetats sobre el desconfinament - FASE 1 -

Què podrem fer a les Terres de l'Ebre mentre duri la Fase 1 del desconfinament que comença aquest dilluns 11 de maig?

Tot i entrar en fase 1, el número de sospitosos continua augmentant, des de l'Ajuntament us fem una crida a la responsabilitat perquè complim estrictament les mesures de seguretat. De nosaltres depèn no tornar enrera.

Feu ús de la mascareta, manteniu la distància mínima de 2 metres i feu cas a les indicacions que us facin des dels comerços i terrasses.

Novetats sobre el desconfinament

Dilluns entren a la fase 1 les regions sanitàries Camp de Tarragona, Terres de l’Ebre i Alt Pirineu i Aran.

Què es pot fer a les regions en la fase 1?

Trobades i desplaçaments

• Fer trobades de fins a 10 persones.
  • Desplaçar-se dins la mateixa regió sanitària.

Establiments i restauració

• Anar a les terrasses dels establiments de restauració, que han de reduir a la meitat el seu aforament habitual.
  • Anar a comprar o gaudir de serveis en establiments que no superen els 400 m2.
  • Allotjar-se en hotels i establiments turístics.

Cultura, lleure i esport

• Assistir a espectacles culturals.
  • Visitar museus, amb restriccions del 30% de l’aforament.
  • Anar a biblioteques per al préstec i devolució de llibres.
  • Fer esport en diferents centres i espais.

Culte i dol

• Anar a llocs de culte.
  • Celebrar vetlles.
  • Cal mantenir la distància social i el rentat freqüent de mans.

canalsalut.gencat.cat/coronavirus

Recull de les preguntes més freqüents sobre mobilitat i obertura d'establiments que prepara Protecció Civil i també d'altres àmbits temàtics (salut, ajuts socials, comerç i consum, educació i universitats, treball i empresa...).

Aquestes preguntes s'actualitzen diàriament. Hi trobaràs resposta a temes que et poden interessar. Per exemple, quan has de fer servir la mascareta, si pots anar a comprar, on has de renovar l'atur...

Les preguntes freqüents estan organitzades per temes. Pot ser que una pregunta estigui a més d'un tema